Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GREY РАЗРАБОТАЛИ ЭТИКЕТКИ, ПОКАЗЫВАЮЩИЕ СТЕПЕНЬ СОЗРЕВАНИЯ ФРУКТОВ И ОВОЩЕЙ

Колумбийская сеть магазинов Makro будет продавать овощи и фрукты со специальными этикетками, которые при помощи цвета показывают степень зрелости и область применения.

По данным Продовольственной и сельскохозяйственной организации (ФАО) и Национального департамента планирования, только в Колумбии ежегодно выбрасывается 6,1 миллиона тонн продовольствия, причем 40% отходов приходится на фрукты и овощи. Чтобы помочь решить проблему пищевых отходов, в частности, фруктов и овощей, супермаркеты Makro обратились к креативному агентству Grey.

В агентстве придумали и разработали этикетки, которые не при помощи технологий, а просто при помощи цвета помогают покупателям степень зрелости фрукта и куда его применить. Этикетка разделена на сектора, которые меняют цвет в зависимости от степени созревания того или иного фрукта или овоща. Каждому сектору соответствуют простые рецепты, которые можно посмотреть в социальных сетях Makro.

«Колумбия – страна с изобилием фруктов, поэтому проблема пищевых отходов здесь очень серьезная. Люди выбрасывают фрукты и овощи только потому, что они становятся неидеальными. Но наши этикетки помогут покупателям понять, для чего пригоден фрукт на том или ином этапе созревания», – говорит Хуан Хосе Посада, президент агентства Grey.

unipack.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.