Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

У ИМПОРТЕРОВ ФРУКТОВ ВПЕРЕДИ ТЯЖЕЛАЯ «ПЯТИЛЕТКА»

Предстоящий сезон импортных фруктов будет неплохим, несмотря на все неурядицы, связанные с логистикой и платежами за поставки груза.

Такое мнение высказала Юлия Витязева, представитель РФ и СНГ компании SRCC MARKETING (PTY) LTD (RSA),TRU CAPE FRUIT MARKETING (PTY) LTD и GROEP 91 UITOVOER (PTY) LTD в рамках Диалога об импортных поставках фруктов из ЮАР.

«Цены, скорее всего, не будут высокими, как в марте. Ценовая планка снизилась до привычных значений для покупателей. Конечно, еще спасает сильный рубль. Но себестоимость продукта остается высокой, так как подорожала логистика, удобрения, производство упаковки, рабочая сила. Мы вступаем в пору большого «минуса», которому предшествовали 5-6 «жирных» лет. На мой взгляд, следующая пятилетка будет тяжелой для экспортеров и импортеров. Для импортеров станет приоритетным сохранение отношений с поставщиками, перевозчиками, а вот заработок пока отойдет на второй план. Такова нынешняя экономическая ситуация,» – прокомментировала Юлия Витязева.

По словам эксперта непростая ситуация сложилась сейчас в ЮАР и с производством фруктов. Несколько лет назад в стране была сильная засуха, воды для полива не хватало. Поэтому фермерам приходилось выбирать, какой сад погибнет. Садоводство понемногу восстанавливается после природных катаклизмов, однако сейчас садоводческим компаниям страны не хватает капитала. Останутся на плаву те, кто смог диверсифицировать свой бизнес.

FruitNews

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.